maandag 8 april 2013

Mini boekje

Via Pinterest kwam ik een leuke tutorial tegen over hoe je zelf een miniboekje kon maken.
Ik vond het direct een leuk idee om bijvoorbeeld een kleine brief in te schrijven en zo mijn snailmailmaatjes te verrassen met een eigen boekje.


De tutorial is te vinden op Paperkawaii. Hier staat een duidelijke uitleg met goede foto's en bij elke foto wordt netjes beschreven wat je moet doen.

Ik had uiteraard weer niet goed gelezen/gekeken en kwam op het laatst een beetje in de knoei, maar ik heb het redelijk op kunnen lossen.


Je hebt redelijk veel blaadjes nodig wil je een lange brief kunnen schrijven, maar dan krijgt je boekje ook echt de uitstraling van een boekje. ;)

Om een beetje alinea's aan te geven heb ik tussendoor soms een pagina wit gelaten en deze versierd om het ook een beetje leuk te houden.

Als je eenmaal doorhebt hoe het moet, is het vrij gemakkelijk om de bladzijdes in elkaar te vouwen. De kaft maken vond ik iets moeilijker maar uiteindelijk wel goed te doen. Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.

De boekjes worden wel vrij klein omdat je alle bladzijdes doormidden vouwt en losschuurt en daarna nog eens doormidden vouwt. Ik heb mijn boekje gemaakt met A4-tjes, dus als je echt een groot boekje wil maken moet je denk ik met A3-tjes aan de slag.


Ik maakt er ook nog een speldje en paperclipje bij en verbond deze op een labeltje om het boekje bij elkaar te houden.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een leuk elastiek of lintje er omheen te doen zodat het boekje dicht blijft zitten.
Ik ga het zeker vaker doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten