maandag 18 maart 2013

Notebooks, Moleskins of Notitieboekjes

Volgens mij is het gewoon allemaal hetzelfde, maar een notebook of moleskin klinkt zoveel chiquer.

Zoals ik al eerder vertelde heb ik er heel wat door het huis slingeren. Ieder met een eigen doel, waarna ze meestal half vol in een la verdwijnen.

Ik kocht een simpel notitiekboekje bij de Hema

Toch is het zo leuk om op zoek te gaan naar een nieuw notitieboekje. Er is zoveel keus. Zo kun je voor een simpel zwart/grijs/bruine gaan en deze zelf leuk "inpakken" of je zoek juist een vrolijk gekleurde uit waarmee je direct aan de slag kan.

En plakte die helemaal vol met maksing tape

Een vereiste voor mijn notitieboekje is wel dat er regeltjes in zitten. De orginele moleskins zijn volgens mij geheel blanco en dus ook ideaal geschikt voor tekeningen of andere kleursels. Maar ik gebruik ze voornamelijk om in te schrijven en dan lijntjes toch echt heel handig. Ook moeten ze goed dicht blijven zitten.
Een touwtje om aan te geven waar je bent is handig, maar niet vereist.

Bovenstaand notitieboekje komt van Scout Books. Ze hebben verschillende soorten notitieboekjes, zelfs voor mensen die graag lijstjes maken, reviews schrijven of bezig zijn met muziek te schrijven. Sommige zijn zelfs per 3 verpakt.

Net nadat ik een nieuw notitieboekje had gekocht, kwam ik deze tegen....Erg leuk, zeker met die uiltjes erop! Verkrijgbaar bij Tis Lifestyle.

 
Ook deze van Petra Boase vind ik erg leuk....maar om nu voor één notitieboekje in Engeland te gaan bestellen....Gelukkig hebben ze ook nog genoeg anders spul (voor later ;) )
 


CoeurBlonde heeft ook erg leuke notitieboekjes, je kunt zelf de kleuren kiezen en zelfs de tekst die je op de voorkant wil hebben.


Voor andere leuke boekjes is opschrijfboekjes.nl ook het bekijken waard. Een hele webshop met alleen maar notitieboekjes ed. Verder hebben ze ook leuke agenda's, planners en masking tape.

Ik had duidelijk eerst beter onderzoek moeten doen....dan had ik nu misschien wel een veel leuker boekje gehad :( 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten