maandag 11 maart 2013

Stempels

Naast masking tape, ben ik ook weg van stempels. Helaas gebruik ik ze nog te weinig, meestal omdat het me teveel werk is.

Maar ook daarmee kun je alle kanten op. Ik heb een aantal setjes gekocht die ik kon gebruiken voor mijn snailmail maar ook voor de verjaardagskaarten van de familie.

Er zijn verschillende soorten stempels, zo heb je de ouderwetse op een houten blok.


Maar er zijn ook een soort plastic stempels, die clear stamps worden genoemd. Dit zijn een doorzichtige stempels. Voor gebruik plak je ze op een arcyl blokje, waarmee je dan kunt stempelen. Na gebruik haal je de stempel er weer af en kun je hem terug plakken op het vel waar hij op zat.


Je kunt ook gemakkelijk zelf een stempel maken. Met een gum en een stanleymesje of gutsmesje kun je al aan de slag. Een tutorial is hier te vinden.


 
Maar wat doe je dan met die stempels? Nou ook hier zijn de mogelijkheden eindeloos.
 

 
Zo kun je zelf gemakkelijk van een gum een adreslabeltje maken voor op je enveloppen.
 
 


Maar kun je ook zelf kaarten maken en deze bestempelen met dit stukje gras.

 
Het is ook erg leuke om labels te bestempelen, als bedankje maar ook als felicitatiekaartje of naamkaartje.
 

 
 
Uiteraard kun je er ook gewoon je enveloppen en je inpakpapier mee leuker maken.
 
Dit zijn eigenlijk allemaal vrij standaard doeleinden....Maar wat dacht je hier van?!
 
Koekje met een eigen stempel erop!
 

Of leuke teksten op kleerhangers.

Wat ook erg leuk is, is stempelen op textiel, zo kun je gemakkelijk sjaals, t-shirts, servetten of tafellakens opleuken met een eigen gemaakte stempel.

 

 
En verder is het stempelen met touw ook erg makkelijk en leuk.
 
 
 

Ben je op zoek naar nog meer stempel ideeen? Kijk dan even op het Pinterest board "Things you can do with stamps". De winkel van Moosmade is ook zeker het bekijken waard, zij verkoopt echt leuke stempels van verschillende ontwerpers. Erg veel keus en voor elke gelegenheid wel een leuke stempel.

Het nieuwe snailmail magazine van AnkePanke gaat naar alle waarschijnlijkheid ook over stempelen. Anke is op dit moment bezig met, in samenwerking met Moosmade, het schrijven en ontwikkelen ervan. Ik ben erg benieuwd en lig in de rij ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten