vrijdag 24 mei 2013

De Postfabriek (en schrijven met gevangenen)

Kennen jullie de site Postfabriek.nl al??? Een site opgezet door drie vriendinnen die elkaar hebben leren kennen door het schrijven van brieven.
Er komen verschillende soorten berichten voorbij, voornamelijk veel tutorials over hoe je enveloppen kan maken bijvoorbeeld.

Maar laatst zag ik een berichtje voorbij komen over het schrijven naar gevangen in Amerika. Een van de schrijfsters, Kim, schrijft dus brieven naar gevangenen in Amerika die ter dood veroordeeld zijn. Het bericht greep me heel erg aan.
Ik vind het een mooi iets om te doen, maar ook een beetje eng (ofzo, kan het niet goed uitleggen). Ik het respect voor diegene die het kunnen.

Kim schrijft dat de gevangenen niet kunnen vertellen over wat ze gedaan hebben. Veel post wordt geopend en gelezen, wel kunnen ze vertellen over alledaagse dingen. Kim verteld dat ze gevangenen wel erg blij zijn met de post die ze krijgen. Het is soms hun enige contact met de buitenwereld.

Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie het aandurven om met gevangenen te schrijven?
Het klinkt wel interessant, maar ik zou er niet aan (durven) beginnen.



Vergeet vooral niet om de rest van de leuke berichten op Postfabriek te lezen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten